Wednesday, July 6, 2011

Menjalani Kursus Comptia A+

Selamat datang rakan-rakan yang sudi jenguk entri kali ini. So, macam mana? setakat ni berpuashati tak dengan apa yg disampaikan dalam blog ni? Kalau ada yang tak puas hati, sila anta mesej sekarang juga ea..heh..anyway, blog nieyh dapat komen yg POSITIF! dari anda semua..TQ! TQ! TQ!.ini semua atas support anda yang KOOL!

Sebenarnya, tertanya-tanya jugak sama ada anda suke tak blog nieyh?hehe..anyway, apa yang hendak disampaikan dalam entri kali ini bukan mengenai anda suka atau tidak, tetapi adalah mengenai kursus COMPTIA A+? Ramai yang tertanya-tanya mengenai kursus nieyh..actually pada mulanya saya sendiri pun tidak tahu apa itu COMPTIA A+. Apabila disarankan oleh rakan-rakan yang bijaksana pandai, diri ini mula tertarik dengan modul-modul yang dipelajari. Agaknya modul apa ea? sudah tentu modul pasal KOMPUTER. Sebut sahaja komputer, semakin bersemangat je rasanya. Bila tak ada komputer, sudah tentu la nak update blog pun tak boleh, apatah lagi nak on9 FB. Teruskan membaca..

Kursus ni buat selama 3 minggu. So, pelbagai onak duri ditempuhi bersama rakan seperjuangan. Memang Tip TOp!. Kawan-kawan semuanya sporting belaka!. semua nak kawan ngan saya..alahai, siapalah diri ini..kah kah kah! terlebih perasan.
Ini kad keahlian yang baru sahaja sampai semalam, masih PANAS lagi!. Bukan Graffiti members oke. Opss marah Mrs Anne Cheah nanti..heh..Anyway dun wory NUffNang, i support u at d back! peace! Tahniah buat rakan-rakan yang dapat memilikinya juga..semoga ia tidak berakhir begitu sahaja.

So, kesimpulan dari apa yang saya pelajari adalah "Bagaimana hendak membaiki laptop/dekstop sekiranya mengalami masalah". Itu sahaja point yang ditekankan selama 3 minggu kursus ini berlangsung. Juga tak lupa pada penghujungnya ada wat kelas "Communication skill". Alhamdulillah, sikit demi sedikit ilmu diperolehi. Tak rugi BEB! banyak jugak la belajar (network, hardware, o.s, storage,cmd) dan banyak lagi. Bila dilihat semula, perlu banyak lagi sebenarnya yang perlu dipelajari. Ilmu komputer ni sangat meluas, kalau anda dapat menguasainya, gua tabik spring!!

Nak tunjuk kat anda semua gambar kenangan COMPTIA A+ bersama tenaga pengajar yang arif juga berpengalaman, Mr Raj.


Setakat ini sahaja perkongsian saya, nantikan entri-entri menarik di waktu yang berbeza. Rajin-rajin singgah ye blog yang setahun jagung ini. Saya akan "update" software-software terkini dari semasa ke semasa. Juga akan ditambah e-book yang menarik. Tutorial blog masih lagi dalam pemprosesan. Yang pasti teruskan sokongan anda oke! peace!

6 comments:

My photo
Merupakan seorang ejen pemasaran internet yang mempunyai minat menjana pendapatan melalui internet. Juga berminat berkongsi ilmu yang ada untuk perkongsian bersama. Memegang prinsip "Sharing Is Caring" dalam kehidupan.

Translate