Sunday, July 24, 2011

Jom join NetworkedBlogs!

Salam sejahtera kepada pengunjung sekalian, entri kali ini aril hendak mengajak kawan2 untuk mengenali NetworkedBlogs. Apakah yang dimaksudkan NetworkedBlogs? dalam erti kata mudah ia merupakan saluran untuk mempromosi blog di facebook. Jelas bukan? Kepada rakan-rakan yang mempunyai kawan yang ramai di Facebook sudah semestinya mendapat hasil yang memuaskan dari saluran NetworkedBlogs ini.



Rasanya ramai blogger lebih arif mengenai saluran ini lebih2 lagi follower yang ramai, malangnya aril baru sahaja tahu & terus mendaftarkan diri di NetworkedBlogs melalui laman Facebook baru-baru ini.

Pada mulanya, impression aril mengenai NetworkedBlogs adalah sama sahaja dengan box "Followers", tidak ada bezanya pun, bila sudah ada "Followers" dan "NetworkedBlogs", sudah tentu anda akan kata "semak".Betul tak? Siapa yang mahu blog mereka semak dengan dua benda yang sama fungsinya..psstt: "kepada mereka yang masih belum mengenali NetworkedBlogs".

 
Kali ini, sangkaan aril cukup "kurang tepat". Melihat sahaja blog-blog lain ada yang mendaftar di NetworkedBlogs ini kelihatan lebih berkesan mempromosikan blog di Facebook. Anda tahu apa itu RSS feed url? kepada yang masih tidak tahu, boleh lah cuba mintak bantuan Pak Cik Google. Permulaan buat newbie memang susah nak faham istilah2 ini. Sehinggakan aril pada suatu ketika dahulu hendak faham pun mengambil masa yang begitu lama. Bukannya berjam-jam, tetapi berhari-hari!


Secara ringkasnya, RSS feed url fungsinya tidak jauh beza dengan NetworkedBlogs. Bezanya ia tidak mempunyai aplikasi yang "sehebat" NetworkedBlogs dari segi cara promosi. Selepas ini tidak perlulah aril hendak jenguk setiap blog untuk update post2 yang terbaru. Dengan hanya beberapa klik sahaja, keje promosi blog selesai. Memang terbaik yok!he..he..So aril hendak ajak kawan2 untuk join NetworkedBlogs ini. Secara tak langsung, network kita akan berkembang dan mampu memiliki lebih ramai follower. Apa yang ditunggu lagi, marilah follow aril disini..Oppsssss bukan disini, di halaman utama "Software4Dummies"^_^

Kasihan aril sorang-sorang sahaja di situ..=(

Klik untuk join!

2 comments:

  1. Still blur lagi la.. Sorryla bro, aku malam2 mmg blur sikit.. HUHU

    MySuaraBlog: Asyik Gay Jer, Lesbian Mana?

    ReplyDelete
  2. hahaha..xpe2..esok bleyh baca lagi..mana tau rezeki kefahaman ko pasal bnda ni tuk ari esok..gudluck!:)

    ReplyDelete

My photo
Merupakan seorang ejen pemasaran internet yang mempunyai minat menjana pendapatan melalui internet. Juga berminat berkongsi ilmu yang ada untuk perkongsian bersama. Memegang prinsip "Sharing Is Caring" dalam kehidupan.

Translate